Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Program Wsparcie Działalności Publikacyjnej Pracowników Uczelni

Program Wsparcia Pracowników Uczelni

Informacje ogólne

  1. Beneficjentami programu mogą być pracownicy zatrudnieni na wydziałach lub w innych jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Warszawskiego zaliczani do liczby N.
  2. Warunkiem koniecznym otrzymania  dofinansowania  jest złożenie  informacji od wydawcy o możliwości wydania publikacji do końca 2025 roku.
  3. W celu otrzymania wsparcia należy złożyć wypełniony formularz  wniosku dostępny na stronie:  http://bob.uw.edu.pl/aktualny-programwsparciadzialalnoscipublikacyjnej-formularz/
  4. Wnioski można składać w trybie ciągłym.
  5. Rozpatrywanie wniosku: maks. 14 dni od złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne.
  6. W przypadku nieuzupełnienia braków formalnych w ciągu 30 dni wniosek uznaje się za anulowany.
  7. Warunek realizacji: uzyskanie zgody dziekana lub kierownika jednostki organizacyjnej UW.
  8. Rozliczenie: Przyznane środki finansowe podlegają rozliczeniu w Biurze Obsługi Badań. Do rozliczenia merytorycznego (krótki opis zrealizowanego zadania) należy dołączyć zestawienie poniesionych kosztów (wydruk z SAP) podpisane przez Pełnomocnika Kwestora i Dziekana/Dyrektora na Wydziale/Jednostce w terminie 30 dni od zakończenia zadania.
  9. Okres realizacji maksymalnie do 31 grudnia 2025 r.
  10. Rekomendujemy przesyłanie wniosków w formie elektronicznej.

Obieg dokumentów

  1. Wypełniony i podpisany przez wnioskodawcę i kierownika jednostki wniosek należy wysłać na adres: Ewa.Luczynska@adm.uw.edu.pl.
  2. Decyzję o przyznaniu dofinansowania/odmowie przyznania dofinansowania/ konieczności uzupełnienia wniosku podejmuje Prorektor ds. badań.
  3. Biuro Obsługi Badań przygotowuje pismo informujące wnioskodawcę, kierownika jednostki i kwesturę o decyzji Prorektora ds. badań wraz z kwotą przyznanego dofinansowania.

Środki przyznane w ramach Programu Wsparcie Działalności Publikacyjnej Pracowników Uczelni będą rozliczane w jednostkach organizacyjnych.

UWAGA: jeżeli publikacja spełnia kryteria Działania IDUB I.2.4. (Wspomaganie aktywności publikacyjnej w modelu open access) uprzejmie prosimy o składanie wniosków w ramach Mikrograntów IDUB – https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/dzialania/mikrogranty/


Dofinansowanie wydawania publikacji  

Monografie i rozdziały

  • Dofinansowywane będą koszty publikacji monografii,  rozdziałów w monografiach, w Wydawnictwach punktowanych z  Poziomu I listy Ministerstwa (80 pkt) – Wykaz wydawnictw
    W przypadku monografii finansowana jest różnica w kosztach wydania publikacji oraz planowanego zwrotu ze sprzedaży.
  • Kwota dofinansowania jest przyznawana na podstawie zweryfikowanego kosztorysu. Do wniosku należy dołączyć kosztorys zweryfikowany przez Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego (informacja Wydawnictw UW dot. sporządzenia kosztorysu).
  • Warunkiem uzyskania dofinansowania jest dołączenie informacji z wydawnictwa potwierdzającego opublikowanie monografii do końca 2025 r.
  • W opisie wniosku należy podać tytuł monografii/rozdziału, nazwę wydawnictwa, autorów wraz z afiliacjami oraz krótki opis publikacji.
  • Preferowane będzie wydawanie monografii w Wydawnictwach UW.

Artykuły

  • Dofinansowywane będą artykuły złożone do czasopism  mających  minimum  70 punktów według aktualnego wykazu czasopism naukowych Ministra Nauki – wykaz czasopism i materiałów konferencyjnych
  • Dofinansowaniu w wysokości do 8 000,00 zł  podlegać będą artykuły złożone do punktowanych czasopism uniwersyteckich.
  • Warunkiem uzyskania dofinansowania jest dołączenie informacji z czasopisma potwierdzającego opublikowanie artykułu do końca 2025 r.
  • W opisie wniosku należy wskazać: tytuł czasopisma, numer ISSN czasopisma, wydawcę, tytuł artykułu, autorów wraz z afiliacjami, krótki opis zadania.

Wykup opcji open access dla artykułów oraz monografii

  • Dofinansowywany będzie wykup opcji open access w przypadku artykułów składanych do czasopism mających co najmniej 70 punktów  według  aktualnego wykazu Ministra Nauki oraz do punktowanych czasopism uniwersyteckich.
  • Warunkiem uzyskania promesy na dofinansowanie jest dołączenie informacji z czasopisma  potwierdzającej  przyjęcie i opublikowanie artykułu do końca 2025 r.
  • We wniosku należy wskazać: tytuł czasopisma, numer ISSN czasopisma, numer DOI artykułu, wydawcę, tytuł artykułu, autorów wraz z afiliacjami, krótki opis zadania.
  • Udzielana może być też promesa na wykup opcji open access w przypadku monografii przyjętych do druku w wydawnictwie z Poziomu I listy Ministerstwa.
  • We wniosku należy wskazać wydawcę, tytuł, autorów wraz z afiliacjami, krótki opis zadania.
  • Warunkiem otrzymania promesy jest dołączenie informacji z wydawnictwa potwierdzającego publikację monografii do końca 2025 r.
  • Dofinansowanie wykupu opcji open access będzie przyznawane tylko artykułom i monografiom, które do ogłoszenia Programu Wsparcia nie były opublikowane.
  • Środki na wykup opcji open access będą przekazywane jednostce po przesłaniu skanu faktury/noty  do Biura Obsługi Badań.

⇒ Formularz do pobrania (docx)

 

Informacji udziela: